Nawigacja
Strona główna
Forum
Kanał YouTube
O stronie
Zapraszamy!

Artykuły
GB Classic
GB Pocket
GB Light
GB Color
GB Advance
GBA SP
GB Micro
Polecamy
Jak rozpoznać oryginalny kartridż?

Wszystkie nietypowe rodzaje kartridży

Metroid Zero Mission

Castlevania Legends

GBA SP v2 vs GBA SP v1

GBA SP v2 Surf Blue

GB Micro Pink
Ostatnie komentarze
Chaykin
20/04/2020 21:23
Świetna recenzja, miło się czytało. Dzięki Antari!

philipo
24/05/2019 10:17
Ale zaskoczenie ! Dzięki, bardzo ciekawy tekst ;-)

philipo
16/11/2018 21:14
Nie znałem tej maszynki, super ciekawy tekst.

GBM_Fan
21/03/2014 10:35
Naprawdę fajna recenzja, do tego okraszona świe...

stasiek19
18/02/2014 01:34
Zacna cegiełka

stasiek19
18/02/2014 01:33
W sumie najlepszy do grania po ciemku, ponieważ...

stasiek19
18/02/2014 01:32
Mam podobnego tylko że żółtego z przodu i niebi...

guzik
04/01/2014 20:26
kabelek kupuje się oddzielnie.

szymon010203
02/01/2014 18:44
Śliczy micrus, ale i tak wolę classici.:)

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Artykuły | Programatory | FireLinker Advance - opis działania




Autor tekstu: Charcoal




FireLinker Advance - opis działania


Ostatnio kupiłem programator FireLinker Advance, za jedyne 8.41$ na www.dealextreme.com Postanowiłem podzielić się z wami wrażeniami z użytkowania tego urządzenia.

Może na początek - co to jest programator? Jest to najprościej mówiąc nagrywarka, umożliwiająca odtwarzanie aplikacji typu homebrew oraz kopii zapasowych gier (w przypadku gdy posiadamy oryginalny kartridż danej pozycji) w postaci romów na naszej konsoli. FireLinker Advance, jest właśnie takim urządzeniem.

Gdy go kupowałem kosztował on tylko 8,41$ co daje około 27zł, a do tego przesyłka była za darmo! Na paczkę czekałem niecały tydzień, i muszę powiedzieć że się opłacało.

Po otworzeniu żółtawej paczki z logiem DX, moje oczęta ujrzały następujący widok:







Trochę o samym kartridżu - Ma on pojemność 128 Megabitów, czyli 16 Megabajtów. Wystarcza to na jedną do czterech gier, jak dla mnie jest to pojemność wystarczająca, jedna czy dwie porządne gry na kartridżu, zaspokajają moją potrzebę ''giercowania'', ale może to przeszkadzać osobom które chcą mieć przy sobie całą bibliotekę gier na jednym kartridżu. Kart posiada 128kb pamięci SRAM podtrzymywanej baterią, na Save'y, większość gier wykorzystuje 64kb, więc jak (nie)łatwo obliczyć miejsca starczy na dwa Save'y, ale oprogramowanie umożliwia zmianę rozmiaru zapisu na mniejszym, tak więc nie powinno być problemów. A jak ma się sprawa z kompatybilnością? Jest po prostu perfekcyjna, nie miałem kłopotu z odpaleniem żadnej gry, a odpaliłem ich dużo. Konstrukcja kartridża, nie pozostawia niczego do życzenia, pasuje on idealnie do konsoli, jest takich samych rozmiarów jak standardowe karty od Nintendo. Pobór energii, też zasługuje na pochwałę, nie obniża on czasu działania konsoli.







I o kablu: Srebrno-przezroczysty kabel w zestawie służy do łączenia konsoli z komputerem, w celu nagrania gier. Podłącza się go do portu drukarki w komputerze, i do portu link-kabla w konsoli. Problemem może być tu port drukarki, bo nowe komputery już go nie posiadają. Kabel wydaje się być słabo zbudowany, sprawia wrażenie że zaraz się urwie, ciężko wchodzi do portu konsoli. Aby wszystko poprawnie działało, należy ustawić w BIOSie tryb pracy portu na EPP (Extended Parallel Port).







Oprogramowanie jest najsłabszym ogniwem całego zestawu. Wszystko jest po Chińsku/Japońsku (nie wiem, nie rozróżniam tych języków), a na dodatek na płycie znajdują się wirusy!

Niestety do zestawu nie dołączono żadnej instrukcji, więc nie wiadomo za bardzo co zrobić, ale na szczęście istnieje świetna alternatywa dla oprogramowania z płyty.

Gdyby ktoś z was planował kupić ten programator, podaje do niego link: http://sites.google.com/site/gggddfdgju/flashcart.exe

W związku z tym że oprogramowanie z płyty jest w nieprzyjaznym mi języku opisze wyżej wymieniony program, który prezentuje się tak:



Program jest bardzo prosty w obsłudze. Umożliwia on oczywiście wypalenie kopii zapasowych gier w postaci ROMów na karcie, pozwala ustawić rozmiar zapisu, można dodać sobie Cheaty itd.

SPLINK automatycznie patchuje grę, tak aby Save działał na kartridżu, sam usuwa zbędne miejsce z romem gry i posiada bardzo ważną funkcje: pozwala przenosić Save z Flash-Carta na komputer i na odwrót. Zgrane zapisy możemy otworzyć w emulatorze i np. dokończyć grę na komputerze!

Obsługa programu SPLINK:


1. Pobieramy program SPLINK klikając w poniższy link - http://sites.google.com/site/gggddfdgju/flashcart.exe

2. Gdy program jest już zainstalowany uruchamiamy go i widzimy główne okno programu:


Okno startowe prezentuje poszczególne opcje:


Clear - czyści listę gier z wszystkich pozycji.
Add Game - otwiera okienko poszukiwania folderu, w którym wskazujemy gry które chcemy dodać.
Burn - najważniejszy przycisk. Gdy go naciśniemy, rozpoczyna się nagrywanie kopii zapasowych gier (ROMów) które znajdują się na liście.
SaveMan - menedżer zapisów stanu gry. Pozwala przenieść zapis z kartridża na komputer lub odwrotnie.
Options - znajduje się tu tylko jedna opcja, odpowiedzialna za przeindeksowanie bazy kodów do gier, nieprzydatne.
Setup - opcje pozwalające ustalić port kabla, oraz włączyć opcje usuwania intro z gry.
STOP - jak łatwo się domyślić, zatrzymuje aktualnie wykonywaną akcję.

3. Naciskamy przycisk ''Add Game'' i wybieramy ROMy, które chcemy nagrać.



4. Klikamy przycisk ''BURN'' w celu nagrania na kartridż wybranej aplikacji.



5. Pojawia się komunikat informujący nas, abyśmy włączyli konsole i przytrzymali przyciski Start i Select.



6. Wkładamy kartę do konsoli. Podłączamy kabel do komputera i konsoli a następnie włączamy konsolę i trzymamy przyciski Start i Select wciśnięte jak na zdjęciu poniżej.



Logo Nintendo znika.



Pojawia się logo Nintendo, ale w kolorze niebieskim.



Chwilę potem pojawia się na ekranie naszej konsoli poniższe okienko.



7. Flashowanie rozpoczyna się, proces ten zajmuje około 4 minut:



Gdy pasek dojdzie do 100%, flashowanie zakończy się i konsola restartuje się. Można już odłączyć kabel. Zobaczymy poniższe menu w konsoli:



Strzałkami w górę/w dół wybieramy grę, i wciskamy przycisk A, żeby wybraną grę/aplikację uruchomić.





Zgrywanie pliku Save na komputer programem SPLINK:


1. W programie SPLINK klikamy przycisk SaveMan.



2. Wkładamy kartridż do slotu konsoli, podłączamy ją do komputera, uruchamiamy trzymając Start i Selekt wciśnięte dopóki logo Nintendo nie zniknie.

3. Widzimy okienko:



4. Wybieramy na liście grę, której zapis chcemy skopiować. Klikamy na nią prawym przyciskiem, pokazuje nam się menu, takie jak na powyższym obrazku. Teraz wybieramy opcję:

Backup to file - jeśli chcemy zgrać zapis na komputer, następnie wybieramy folder w którym chcemy zapisać Save i klikamy Zapisz.

Restore from file - jeśli chcemy wysłać zapis do konsoli, następnie wybieramy folder z którego chcemy wczytać Save i klikamy Otwórz.

5. Gotowe!


Aktualizacja 08.06.2019


Minęło trochę wiosen od publikacji tego artykułu i kilka kwestii jeżeli chodzi o obsługę tego urządzenia uległo zmianie. Przede wszystkim wgrywanie ROM'ów przez PC z użyciem kabla z końcówką portu do drukarki (Parallel port LPT) oraz chińskiego software'u odeszło do lamusa. Była to zbyt czasochłonna procedura wymagająca sporej ilości specyficznych czynników (w obecnej chwili to mocno przestarzała technologia). Dodatkowo pojawiały się problemy z kompatybilnością na nowszych systemach operacyjnych od Windows XP w górę, nie wspominając o braku portów LPT na nowszych komputerach. Z pomocą przyszedł pewien działacz sceny o imieniu Scott Nicholas, który napisał specjalną aplikację homebrew umożliwiającą wgrywanie ROM'ów na opisywany wyżej Flash-Cart używając do tego konsoli Nintendo DS (Classic) lub Nintendo DS Lite przez port SLOT=2 w konsoli.

Do przeprowadzenia operacji potrzebne są jedynie: konsola Nintendo DS (Classic) lub Nintendo DS Lite, dowolny programator na Nintendo DS (np. R4) oraz aplikacja gbaldr-szcard4, którą można pobrać tutaj. Zaletą powyższej procedury jest łatwość pozyskania komponentów, konsole DS najpewniej znajdują się na wyposażeniu większości z was, a jeżeli nie to są obecnie dostępne w śmiesznie niskich cenach. Podobnie wygląda kwestia programatorów na DS, które możemy kupić dosłownie za grosze. Operacja wygląda dość prosto - wgrywamy pliki na programator na DS, wpinamy programator FireLinker Advance do SLOT-2. Następnie odpalamy program i zgrywamy ROMy z grami na programator na GBA. Poniżej zamieszczam klika przydatnych linków.

www.gamebrew.org - GBALdr strona na Wiki

scottn.us - strona twórcy aplikacji gbaldr-szcard4 z linkiem do pobrania

Filmik by F3bruary - materiał video obrazujący proces wgrywania ROM'ów na kartę


Podsumowanie:


FireLinker to naprawdę świetny sprzęt, szkoda tylko że nie ma żadnej instrukcji, pojemność jest stosunkowo mała, no i flashowanie trwa trochę przydługawo. Ale rewelacyjna cena i kompatybilność rekompensują te wszystkie wady. Jest to sprzęt naprawdę godny polecenia.




Powrót do poprzedniej strony

Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
                        
   
www.gbforever.pl | System: PHP-Fusion | Projekt graficzny oraz logo: Keitaro

Strona korzysta z plikow cookies (tzw. ciasteczka), aby ulatwic korzystanie z naszego serwisu oraz do celow statystycznych.
Jezeli nie blokujesz tych plikow, to zgadzasz sie na ich uzycie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Pamietaj, ze mozesz samodzielnie zarzadzac plikami cookies, zmieniajac ustawienia przegladarki.