Nawigacja
Strona główna
Forum
YouTube
Facebook
Grupa na Facebooku
O stronie
Zapraszamy!

Artykuły
GB Classic
GB Pocket
GB Light
GB Color
GB Advance
GBA SP
GB Micro
Polecamy
Jak rozpoznać oryginalny kartridż?

Wszystkie nietypowe rodzaje kartridży

Metroid Zero Mission

Castlevania Legends

GBA SP v2 vs GBA SP v1

GBA SP v2 Surf Blue

GB Micro Pink
Ostatnie komentarze
philipo
13/10/2021 11:05
https://youtu.be/8RuAKtb2too

Chaykin
20/04/2020 21:23
Świetna recenzja, miło się czytało. Dzięki Antari!

philipo
24/05/2019 10:17
Ale zaskoczenie ! Dzięki, bardzo ciekawy tekst ;-)

philipo
16/11/2018 21:14
Nie znałem tej maszynki, super ciekawy tekst.

GBM_Fan
21/03/2014 10:35
Naprawdę fajna recenzja, do tego okraszona świe...

stasiek19
18/02/2014 01:34
Zacna cegiełka

stasiek19
18/02/2014 01:33
W sumie najlepszy do grania po ciemku, ponieważ...

stasiek19
18/02/2014 01:32
Mam podobnego tylko że żółtego z przodu i niebi...

guzik
04/01/2014 20:26
kabelek kupuje się oddzielnie.

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
GB Color | Solucje | Pokemon Pinball




Autor tekstu: Legends




Od Autora:


No dobra, może zacznijmy od podstaw. Pokemon Pinball to gra, której nie można wygrać, ale można ją przegrać. Śmieszne, nie? Tak jak w każdym Pinballu. Na wstępie trzeba jeszcze dodać, że ''za Chińczyka'' nie polecam tego tytułu niecierpliwym. Tutaj trzeba oddać się klasykowi... No dobra, bez przynudzania. Zaczynamy od cudnego menu. Start, Opcje albo Pokedex. Najpierw wybierzmy opcje, priorytetowo! Jeśli gramy na konsolce, obowiązkowo ustawiamy wibracje (Rumble), na poziom Strong. Bardzo przyjemnie się gra z wibracjami. To dodaje klimatu. Jezyk, ustawiamy Angielski (English). Możemy posłuchać muzyczki, przyjemne nuty. W sam raz, jeśli ktoś ma problemy z zaśnięciem. Konfigurację klawiszy nie zmieniajmy, bo ta jest o niebo wygodniejsza niż każda inna.

Pokedex:


Nieco rozwinę temat Pokedexa. Zawiera on od początku pola na 150 wpisów. Mamy numerek, wygodne przewijanie i nazwę pupilka. Jeśli spotkamy go w grze i złapiemy, jest jego kolorowa ikonka i pełne dane. Natomiast jeśli go zobaczyliśmy, ale nie złapaliśmy, będzie jego czarno-biała ikonka. Do tego odgłos, pojawiający się za każdym klikiem. Oprócz tego, u złapanych po kliknięciu przyciskiem A, pojawi się krótki opis stworka. Przyjemna dla oka czcionka, warto poczytać.

       


Stoły:


Wchodzimy w opcje ''Game Start''. Mamy dwa stoły. Na razie zajmijmy się czerwonym. Co mamy na starcie? Wybór terenu, to raz. Po drugie - dwa przyciski odbijające piłkę, którą jest Pokeball. Mamy Voltorby, które ładują punkty za uderzenie. Jest Bellsprout, który liczy energię ''Pikaczy'' na dole. Jeśli przejedziemy obok niego po prawej stronie, licznik się załaduje. Gdy będzie pełny, Pikachu na dole nam pomoże, gdy piłka poleci w jego stronę. W przeciwnym razie po prostu od niej ucieknie. Mamy dwa niezależne od nas ''odbijajki'', czasem lekko wnerwiające. Staryu... Możemy sprawić, że osłonka nad Voltorbami zniknie, najeżdżając Pokeballem na Staryu. Zwolnią się trzy przyciski, świecące na niebiesko. Z czasem będą gasnąć i się przesuwać. Gdy włączymy wszystkie trzy, dostaniemy małego bonusa. Nasz Pokeball stanie się GreatBallem! Potem UltraBallem i wreszcie MasterBallem. I tak w kółko. Wzór piłki tracimy, poprzez utrate "życia". Jest Diglet, którego możemy pacnąć dla Multipilera. Multipiler zwiększa nam ilość punktów dwukrotnie, czterokrotnie, trzykrotnie i tak dalej...

       

Stół niebieski działa podobnie, ale zastąpiono Voltorby Shellderami. Do tego mamy przyspieszacz, który diametralnie zwiększa szybkość piłki. Czasem strzałka zmieni kierunek, wtedy możemy liczyć na nowości. Np. u Cloystera powoduje ''Catch Mode''. A u Slowpoka ''Evolution Mode''.

Catching Mode:


Tak, oto to co jest kluczowym elementem gry. Łapanie Pokemonów! Na stole czerwonym trafiamy w Bellsprouta, na stole niebieskim w Cloystera. Czasem da radę wystartować z Catch Mode. Od teraz trafiamy w Voltorby lub Shelldery. Sześć trafień odsłoni poka. Potem musimy trafić w niego cztery razy ballem. Wtedy go złapiemy. Cały CM trwa dwie minuty, z czego pierwsza minuta ma Ball Savera. Polega on na tym, że z Saverem nie stracimy piłki, kiedy wypadnie. Po postu przyleci nowa, bez straty "życia". Po Catching Mode, pojawi się loteryjka.

       


Evolution Mode:


Gdy już mamy złapanego Pokemona, możemy próbować go ewoluować. Służy do tego Slowpoke, bądź też dziura w lewym górnym roku.. Najpierw zbieramy trzy symbole Ex, które się pojawia po pacnięciu w Diglety, Voltorby, Staryu i tym podobne stworzenia. Strzałki nam je wskażą. Potem pojawia się Pokemon, którego znowu musimy pacnąć piłkami. Jeśli się uda, wyewoluuje na wyższą formę. Czasem może być jednak zmęczony, niezdatny do ewolucji... Trzeba wtedy poczekać kilka sekund i spróbować ponownie. Warto, bo to nowy wpis do dexa!

       


Loteryjka:


Zapewne wiecie, że czasem pojawi się nam wgłębienie, do którego musimy wrzucić piłkę. Czasem (po EM, CM), będzie to loteryjka. Najpierw można tam wygrać bonusy (duży i mały), multipilery, Save Mode i Podójnego Pikacza. Potem dochodzi Catching Mode, a na koniec wyleci Evolution Mode. świetny sposób na gratisowe punkty! Polecam trafiać "w 10"!

       


Bonusy:


Po 3 udanych CM/EM, przyjdzie czas na bonus.

Meowth Bonus - Po prostu trzeba zebrać wszystkie monetki i dobić Meowtha. Trzeba zebrać wszystkie monetki (ok. 20). Po bonusie... Dostaniemy niebotyczną kwotę punktów. Występuje na Blue Table.

Seal Bonus - No cóż, tu po prostu trzeba ładować piłką w Seale. Nie ma innego sposobu. Trzeba pokonać około 20 razy te nędzne stworzonka. Blue Table.

Diglet Bonus - Trzeba pokonać wszystkie Diglety (upierdliwa sprawa), aż pojawi się Dugtrio. Potem trzeba go pacnąć trzy razy. I gitara! Red Table.

       

Gengar Bonus - Trudny... Najpierw trzeba około dziesięciu razy pacnąć Gastly. Potem około dziesięciu razy Hauntery... A na koniec pięć pacnięć w Gengara. Występuje na Red Table.

Mewtwo's' Bonus - Jest na obydwu stołach. Najpierw rzecz jasna, trzeba pokonać obie poprzednie rundy bonusowe. Teraz trafiamy do piekielnie ciężkiej. Mewtwo będzie się zasłaniał, my mamy te zasłonki zniszczyć. A potem pacać Mewtwo piłką. O ile nam się uda, dostaniemy nowy wpis o Mewtwo, po czym dostaniemy mega-giga bonus punktowy. Powodzenia z tym ''psycholem''!

Mew:




Na wstępie powiem, że jest potwornie niska szansa na wykonanie tego questa. Najpierw trzeba pokonać dwa razy wszystkie bonusy (łącznie 6), pojawi się Catching Mode. Średnio jest szansa jak jeden do dwunastu, że Pokemonem będzie Mew. Standardowo, odsłaniamy puzzle sześć razy pacając Voltorby / Shelldery. Odsłoni się Mew, którego trzeba pacnąć piłką... Ponad DWADZIEŚCIA RAZY!



Występowanie Pokemonów:


Gdy po dwusetnej godzinie wyparują nam nerwy w szukaniu Porygona, nie warto rzucać Game Boyem o ścianę, a części oddać na złom. Według mnie, lepiej zajrzeć do owego spisu. Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości, powinny zostać rozwiane.

Red Table

Pallet Town - Bulbasaur, Charmander, Rattata, Nidoran (M), Poliwag, Tangela
Viridian Forest - Caterpie, Weedle, Pidgey, Pikachu
Pewter City - Spearow, Ekans, Jigglypuff, Magikarp
Cerulean City - Oddish, Mankey, Abra, Jynx
Vermilion City Seaside - Ekans, Farfetch'd, Shellder, Krabby
Rock Mountain - Diglet, Slowpoke, Onix, Voltorb, Mr. Mime
Lavender Town - Magnemite, Gastly, Cubone, Electabuzz, Zapdos
Cycling Road - Spearow, Doduo, Lickitung, Snorlax
Safari Zone - Paras, Rhyhorn, Chansey, Scyther, Tauros
Seafoam Island - Psyduck, Seel, Horsea, Staryu, Articuno
Cinnabar Island - Growlithe, Ponyta, Grimer, Koffing, Omanyte, Kabuto
Indigo Plateau - Machop, Onix, Ditto, Moltres, Mewtwo, Mew

Blue Table

Viridian City - Bulbasaur, Squirtle, Nidoran (M), Poliwag
Viridian Forest - Caterpie, Weedle, Rattata, Pikachu
Mt. Moon - Clefairy, Zubat, Paras, Geodude
Cerulean City - Meowth, Abra, Bellsprout, Jynx
Vermilion City Streets - Sandshrew, Farfetch'd, Shellder, Krabby
Rock Mountain - Diglet, Slowpoke, Onix, Voltorb, Mr. Mime
Celadon City - Mankey, Meowth, Scyther, Pinsir, Eevee, Porygon, Dratini
Fuch(s)ia City - Venonat, Eggzecute, Kanghaskan, Goldeen, Magikarp
Safari Zone - Nidoran (F), Paras, Doduo, Rhyhorn, Chansey, Pinsir
Saffron City - Ekans, Sandshrew, Hitmonlee, Hitmonchan, Lapras
Cinnabar Island - Ponyta, Grimer, Koffing, Magmar, Aerodactyl
Indigo Plateau - Spearow, Sandshrew, Onix, Ditto, Moltres, Mewtwo, Mew



Powrót do poprzedniej strony

Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
                        
   
www.gbforever.pl | System: PHP-Fusion | Projekt graficzny oraz logo: Keitaro

Strona korzysta z plikow cookies (tzw. ciasteczka), aby ulatwic korzystanie z naszego serwisu oraz do celow statystycznych.
Jezeli nie blokujesz tych plikow, to zgadzasz sie na ich uzycie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Pamietaj, ze mozesz samodzielnie zarzadzac plikami cookies, zmieniajac ustawienia przegladarki.