Nawigacja
Strona główna
Forum
YouTube
Facebook
Grupa na Facebooku
O stronie
Zapraszamy!

Artykuły
GB Classic
GB Pocket
GB Light
GB Color
GB Advance
GBA SP
GB Micro
Polecamy
Jak rozpoznać oryginalny kartridż?

Wszystkie nietypowe rodzaje kartridży

Metroid Zero Mission

Castlevania Legends

GBA SP v2 vs GBA SP v1

GBA SP v2 Surf Blue

GB Micro Pink
Ostatnie komentarze
philipo
13/10/2021 11:05
https://youtu.be/8RuAKtb2too

Chaykin
20/04/2020 21:23
Świetna recenzja, miło się czytało. Dzięki Antari!

philipo
24/05/2019 10:17
Ale zaskoczenie ! Dzięki, bardzo ciekawy tekst ;-)

philipo
16/11/2018 21:14
Nie znałem tej maszynki, super ciekawy tekst.

GBM_Fan
21/03/2014 10:35
Naprawdę fajna recenzja, do tego okraszona świe...

stasiek19
18/02/2014 01:34
Zacna cegiełka

stasiek19
18/02/2014 01:33
W sumie najlepszy do grania po ciemku, ponieważ...

stasiek19
18/02/2014 01:32
Mam podobnego tylko że żółtego z przodu i niebi...

guzik
04/01/2014 20:26
kabelek kupuje się oddzielnie.

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
GB Classic & GB Pocket & GB Light | Recenzje gier | Adventure Island II: Aliens in Paradise


Producent / Wydawca: Hudson Soft / Hudson Soft
Gatunek: Platformówka
Data Premiery:
- Japonia: 26.02.1993
- USA: 03.02.1993
- Europa: 03.02.1993
Tryby Gry: Singleplayer
Maksymalna ilość graczy w trybie Multiplayer: Nie dotyczy
Strona domowa: brak





Autor tekstu: Jaro




Treść:


Po prawie 2 latach od wypuszczenia jedynki, Hudson Soft zdecydował się na wydanie kontynuacji znakomitej platformówki - którą śmiało nazwać można godnym rywalem Mario. Czy gra jest lepsza od pierwowzoru? Jakie elementy zmieniono względem pierwszej części? Czy zmiany wyszły wizerunkowi serii na dobre? Odpowiedzi znajdziecie w poniższej recenzji.

Fabuła w Adventure Island II: Aliens in Paradise została mocno podrasowana. Wprawdzie nie jest jakaś wyszukana, bowiem nie ma tu wstawek filmowych, ani konwersacji między postaciami, a ostatnim bossem. Ale przynajmniej coś o niej wiadomo! (w przeciwieństwie do cześci pierwszej) A przedstawia się ona następująco: Siedzimy sobie z naszą dziewczyną Tiną pod palmą. Nagle ni stąd, ni zowąd przylatuje UFO i zabiera naszą ukochaną, wprawiając głównego bohatera w osłupienie. Dzielny tubylec, nie namyślając się długo rusza jej na ratunek.

To co rzuca się w oczy po włączeniu gry, to dodana opcja Password oraz Continue. Już nie musimy się martwić, że będziemy musieli grać od nowa, po ponownym włączeniu konsoli.

Cała koncepcja gry nie uległa zmianie. Przechodzimy z poziomu do poziomu, zbierając po drodze towarzyszy-stworków, oraz zjadamy owoce, aby przedlużyć ilość czasu na dotarcie do końca planszy (zamiast kresek są teraz kwadraciki). A propos owoców, bardzo spodobał mi się patent, że po zebraniu 100 owoców dostajemy życie (niby mała rzecz a cieszy).

Zmianie uległa również mapa główna (spójrzcie na screen), która jest teraz w stylu gry planszowej, na której zaznaczone są: nazwa i numer poziomu, oraz wizerunek Bossa. Dodany został również jeden rodzaj stworka/dinozaura coś a'la triceratops, który stał się moim ulubionym, a także całkiem nowy rodzaj broni. Oprócz tradycyjnych młotków, możemy od teraz używać również bumerangów, które to przydają się w wielu sytuacjach.

Ciekawy jest też specjalny przedmiot, wyglądający jak kryształ. Ciekawy dlatego, że jest w grze bardzo rzadko spotykany. Po jego wzięciu działa na zasadzie tarczy ochronnej. Gratuluję twórcom pomysłu. Zmianie uległ również wygląd menu po ukończeniu każdego poziomu. Jest ono bardziej rozbudowane, oraz może pomieścić więcej broni i stworków (wątpię, żeby komuś zużyło się miejsce). Do bonusów, które były w pierwszej części (skakanie po chmurkach), można doliczyć jeszcze surfing. Niestety zrezygnowano z nagrody na końcu każdej rundy (tej w postaci jajek).

W porównaniu do jedynki, lokacje sprawiają wrażenie jeszcze bardziej bogatszych, szczegółowych. Zyskała na tym również animacja. Gra jest o wiele bardziej dynamiczna od swojej poprzedniczki, a co za tym idzie trudniejsza (uważam to za plus). Jeżeli chodzi o muzykę, szkoda, że twórcy zaserwowali nam te same utworki. Wprawdzie są one bardzo sympatyczne, ale ile można słuchać wkoło tego samego?

Jak widzicie wszystkie zmiany wyszły kontynuacji na dobre (tak wychodzi z moich rozważań). Czy aby na pewno wszystkie? Skoro nie ma tu wad, to czy można mówić o grze idealnej? Niestety nie. Gra wciąż wydaje się za krótka, co na szczęście rekompensują zmiany zarówno techniczne, jak i wizualne.

Nie wiem jak wam będzie się grało (jasnowidzem nie jestem), ale według mnie jedynka nie dorasta dwójce do pięt. Poziom trudności to w końcu jakieś wyzwanie, fabuła jest, no klimat o wiele lepszy od tego z AI. Ta gra jest warta dziewiątki!

Werdykt:


Na plus:
- Mnóstwo zmian i udogodnień
- Jest fabuła
- Większa różnorodność ''dopalaczy''
- Klimatyczne i szczegółowe lokacje
- Większy poziom trudności
Na minus:
- Czas gry
- Muzyka z pierwszej części (Adventure Island)








Grywalność: 9/10 | Ta sama koncepcja, ale gra lepsza
Grafika: 9+/10 | Wydaje się bardziej szczegółowa, bardziej dynamiczne animacje, mniej spowolnień akcji
Dźwięk: 8/10 | Muzyka fajna, aczkolwiek mogli by dać inną


Kontynuacja znakomitej platformówki Adventure Island od Hudson Soft. Poziom trudności to w końcu jakieś wyzwanie, fabuła jest, no i klimat o wiele lepszy od tego z części pierwszej. Ta gra jest warta dziewiątki!




Screeny:


               

               

               

               

               


Powrót do poprzedniej strony

Komentarze
Bodzio dnia September 27 2011 21:45:06
Przeszedłem to na NESa. Gierka genialna.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
                        
   
www.gbforever.pl | System: PHP-Fusion | Projekt graficzny oraz logo: Keitaro

Strona korzysta z plikow cookies (tzw. ciasteczka), aby ulatwic korzystanie z naszego serwisu oraz do celow statystycznych.
Jezeli nie blokujesz tych plikow, to zgadzasz sie na ich uzycie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Pamietaj, ze mozesz samodzielnie zarzadzac plikami cookies, zmieniajac ustawienia przegladarki.