Nawigacja
Strona główna
Forum
YouTube
Facebook
Grupa na Facebooku
O stronie
Zapraszamy!

Artykuły
GB Classic
GB Pocket
GB Light
GB Color
GB Advance
GBA SP
GB Micro
Polecamy
Jak rozpoznać oryginalny kartridż?

Wszystkie nietypowe rodzaje kartridży

Metroid Zero Mission

Castlevania Legends

GBA SP v2 vs GBA SP v1

GBA SP v2 Surf Blue

GB Micro Pink
Ostatnie komentarze
philipo
13/10/2021 11:05
https://youtu.be/8RuAKtb2too

Chaykin
20/04/2020 21:23
Świetna recenzja, miło się czytało. Dzięki Antari!

philipo
24/05/2019 10:17
Ale zaskoczenie ! Dzięki, bardzo ciekawy tekst ;-)

philipo
16/11/2018 21:14
Nie znałem tej maszynki, super ciekawy tekst.

GBM_Fan
21/03/2014 10:35
Naprawdę fajna recenzja, do tego okraszona świe...

stasiek19
18/02/2014 01:34
Zacna cegiełka

stasiek19
18/02/2014 01:33
W sumie najlepszy do grania po ciemku, ponieważ...

stasiek19
18/02/2014 01:32
Mam podobnego tylko że żółtego z przodu i niebi...

guzik
04/01/2014 20:26
kabelek kupuje się oddzielnie.

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
GB Classic & GB Pocket & GB Light | Recenzje gier | Kid Icarus: Of Myths and Monsters


Producent / Wydawca: R&D1 / Nintendo
Gatunek: Platformówka
Data Premiery:
- Japonia: Brak
- USA: 01.11.1991
- Europa: 21.05.1992
Tryby Gry: Singleplayer
Maksymalna ilość graczy w trybie Multiplayer: Nie dotyczy
Strona domowa: Brak





Autor tekstu: guzik




Treść:


Czego potrzeba, aby stać się legendą? Wielbionym i wspominanym w licznych pieśniach bohaterem? Zjawiskową istotą, o której będą pamiętać nasze dzieci, dzieci naszych dzieci i kolejne pokolenia? Z pewnością nie jest to łatwa sprawa. Wszystko zależy od zaistniałych okoliczności - że pozwolę sobie sparafrazować znane powiedzenie - "zbliżający się koniec świata czyni bohatera". Ale przede wszystkim od postawy potencjalnej legendy. No bo w końcu nie wystarczy być w odpowiednim miejscu i o odpowiednim czasie, trzeba jeszcze odpowiedzieć pozytywnie na wołanie o pomoc. Ewentualnie dostać tzw. kopa na rozpęd, bo tak to mniej więcej wyglądało w przypadku Pita, bohatera gry Kid Icarus: Of Myths and Monsters.

A wszystko zaczęło się od snu bogini Paluteny, władczyni Krainy Aniołów (Angel Land), która w proroczej wizji dostrzegła zbliżające się kłopoty. Otóż na jej piękną krainę miały niebawem dokonać inwazji demony pod przywództwem złowieszczego Orcosa. Zapobiegliwa Palutena wezwała profilaktycznie dzielnego woja z zastępów anielskich, czyli Pita właśnie, i nakazała mu przygotować się do odparcia ataku demonów. Krótko mówiąc, bohater z przymusu musi najpierw przejść odpowiedni trening, a następnie ma za zadanie odnaleźć trzy potężne artefakty, bez których walka z Orcosem byłaby próżnym trudem, a nasz dzielny Pit, niczym pechowy kamikaze, z pewnością rozbiłby się o taflę wody, zamiast o burtę jankeskiego okrętu.

Kid Icarus zadebiutował w 1987 roku na konsoli NES. Wersja na GB Classic z roku 1991, jest jedynym prawowitym sequelem nesowego Kida i, co ciekawe, nigdy nie została wydana na terenie Japonii! Co prawda na japońskiej składance Famicom Mini Series (GB Advance 2004 r.) pojawił się remake oryginalnego Kida, ale Of Myths and Monsters - nigdy. Żeby uzupełnić historię wydawniczą gier z Pitem w roli głównej, trzeba wspomnieć o kolejnym remakeu gry z NESa na Virtual Console (Wii 2007 r.) i o Kid Icarus na DSa. Był jeszcze zapowiadany KI2 na SNES, ale finalny produkt nigdy nie ujrzał światła dziennego. Tyle o historii jednej z gier Gunpei Yokoi i Satoru Okada.

Wracając do sedna, czyli kilka słów o grze właściwej. Kid Icarus: Of Myths and Monsters to klasyczny, scrollowany platformer. Można by pomyśleć "Znowu?!", ale na szczęście charakteryzuje się on kilkoma ważnymi cechami, które czynią z Kida grę niemalże nieśmiertelną, a już na pewno wartą uwagi, nawet pomimo kilkunastu lat na karku. Przede wszystkim Kid Icarus na GB Classic jest grą bardzo rozległą. Co prawda na anielskiego śmiałka czekają tylko trzy światy, a w każdym z nich po cztery etapy, to każdy level jest niesamowicie rozległy i złożony. Gwarantuję, że dotarcie do każdego zakamarka planszy zajmuje trochę czasu. I należy dodać, że Pit nie musi podążać cały czas w prawo. Poziomy są tak skonstruowane, że można bez problemu eksplorować każdy zakątek po kilka razy, szukać nowych przedmiotów, wchodzić do tajemniczych komnat itp. Chociaż trzeba przyznać, że są też etapy "typowo platformowe" (czytaj. "leziesz w prawo") lub przypominające grę Ice Climber.

W każdym świecie możemy się spodziewać kilku elementów: licznych przeciwników (węże, latające czachy-cyklopy, nietoperze), specjalnych przedmiotów (młot, harfa, buteleczki z ożywczą miksturą), sklepów, w których można wymienić zdobyte w walce serduszka na przydatne artefakty (patrz wyżej), a nawet komnatę samego Zeusa, będącego niejako sędzią naszych poczynań - jeżeli "dajemy radę", władca piorunów wynagradza nas upgradem paska energii.

Muszę przyznać, że zdobywanie/kupowanie dodatkowych przedmiotów przypomina mi nieco Castlevanię. Może Kid Icarus nie jest specjalnie rozwinięty pod względem arsenału, w 99% używamy standardowego łuku, to i tak jest to fajny dodatek i czyni grę bardziej interesującą.

Graficznie Kid Icarus prezentuje się wyśmienicie. Zdecydowanie pierwsza liga platformówek z tamtych lat. Co ciekawe, gra była stworzona w oparciu o silnik drugiego Metroida, co dla niektórych już jest wyznacznikiem jakości. Każdy świat jest nieco zróżnicowany, pomimo tego, że cały czas przemierzamy realia będące połączeniem sfer niebiańskich i lochów, pełnych śmiercionośnej lawy, mrocznych komnat etc. Animacja jest płynna, Pit skacze i podlatuje (a raczej zlatuje, tyle że wolniej) na skrzydełkach całkiem elegancko. Coś, do czego mógłbym się przyczepić, to lot wystrzeliwanej strzały, która po prostu znika z ekranu po przebrnięciu przez kilka pikseli. Trochę to irytuje.

Muzyka w grze jest w głównej mierze skoczna i bardzo pasuje do charakteru rozgrywki, ale momentami staje się odpowiednio nastrojowa. W końcu rozchodzi się o ratunek niebiańskiej krainy i odparcie demonicznej inwazji!

Nie ma co ukrywać - pomimo tego, że Pit ostatecznie pokonuje Orcosa (chyba nikt nie spodziewał się innego obrotu spraw), to nie udaje mu się zostać wiecznym, legendarnym bohaterem. A przynajmniej nie w realnym świecie. Bo tak to już jest, że uwielbiani śmiałkowie przeważnie doczekują się licznych kontynuacji swoich przygód (vide Mario, Sonic, Rambo). Całe szczęście, że chociaż posiadacze GB Classic mogą cieszyć się tym wspaniałym tytułem. Kid Icarus: Of Myths and Monsters jest bowiem bardzo rozbudowaną platformówką z lekką nutką gry fabularnej (rpg), co niekoniecznie widać od samego początku. Świetny i odpowiednio długi tytuł, szczególnie jeżeli chce się zwiedzić dokładnie każdą lokację, który prezentuje się po tylu latach doskonale.

Wracając do smutnego wątku o dalszych losach aniołka Pita - twórcy z Nintendo nie zapomnieli o nim doszczętnie, dzięki czemu możemy go spotkać w Super Smash Bros. Brawl (Wii).

Werdykt:


Na plus:
- Odpowiednio wyważony stopień trudności
- Rozległe lokacje
- Możliwość zapisu stanu gry
- Zdobywanie przedmiotów
- Oprawa A/V
- Klimat
Na minus:
- Znikające strzały
- 12 poziomów to dla niektórych niewiele...









Grywalność: 8/10 | Odpowiednio trudna i zachęcająca do ciągłego przemierzania Anielskiej Krainy
Grafika: 8/10 | Cieszy oko, pierwsza liga platformówek w tamtym czasie
Dźwięk: 8/10 | Muzyka odpowiednio dobrana do wydarzeń na ekranie


Kid Icarus: Of Myths and Monsters jest bardzo rozbudowaną platformówką z lekką nutką gry fabularnej, co niekoniecznie widać od samego początku. Świetny i odpowiednio długi tytuł, szczególnie jeżeli chce się zwiedzić dokładnie każdą lokację, który prezentuje się po tylu latach doskonale.



Screeny:


               

               

               

               

               

Katridż:





Powrót do poprzedniej strony

Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
                        
   
www.gbforever.pl | System: PHP-Fusion | Projekt graficzny oraz logo: Keitaro

Strona korzysta z plikow cookies (tzw. ciasteczka), aby ulatwic korzystanie z naszego serwisu oraz do celow statystycznych.
Jezeli nie blokujesz tych plikow, to zgadzasz sie na ich uzycie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Pamietaj, ze mozesz samodzielnie zarzadzac plikami cookies, zmieniajac ustawienia przegladarki.