Nawigacja
Strona główna
Forum
YouTube
Facebook
Grupa na Facebooku
O stronie
Zapraszamy!

Artykuły
GB Classic
GB Pocket
GB Light
GB Color
GB Advance
GBA SP
GB Micro
Polecamy
Jak rozpoznać oryginalny kartridż?

Wszystkie nietypowe rodzaje kartridży

Metroid Zero Mission

Castlevania Legends

GBA SP v2 vs GBA SP v1

GBA SP v2 Surf Blue

GB Micro Pink
Ostatnie komentarze
philipo
13/10/2021 11:05
https://youtu.be/8RuAKtb2too

Chaykin
20/04/2020 21:23
Świetna recenzja, miło się czytało. Dzięki Antari!

philipo
24/05/2019 10:17
Ale zaskoczenie ! Dzięki, bardzo ciekawy tekst ;-)

philipo
16/11/2018 21:14
Nie znałem tej maszynki, super ciekawy tekst.

GBM_Fan
21/03/2014 10:35
Naprawdę fajna recenzja, do tego okraszona świe...

stasiek19
18/02/2014 01:34
Zacna cegiełka

stasiek19
18/02/2014 01:33
W sumie najlepszy do grania po ciemku, ponieważ...

stasiek19
18/02/2014 01:32
Mam podobnego tylko że żółtego z przodu i niebi...

guzik
04/01/2014 20:26
kabelek kupuje się oddzielnie.

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
GB Advance & GBA SP & GB Micro | Recenzje gier | Need for Speed Underground 2


Producent / Wydawca: Pocketeers / Electronic Arts
Gatunek: Wyścigi
Data Premiery:
- Japonia: 2004 r.
- USA: 15.11.2004
- Europa: 15.11.2004
Tryby Gry: Singleplayer / Multiplayer
Maksymalna ilość graczy w trybie Multiplayer: 2
Strona domowa: Brak





Autor tekstu: MIS




Treść:


Wyścigi samochodowe - na konsolę GB Advance powstało sporo gier tego typu. Niestety, każda miała jakiś mankament - a to słabe tekstury, zwalniająca animacja lub samochody wyglądające jak pudełka od zapałek. Jedyną grą, która wybiła się na wizualne wyżyny, była V-Rally 3. Dzień 19.11.2004 był dla mnie dniem "magicznym", wtedy to właśnie zagrałem po raz pierwszy w Need for Speed: Underground 2 na konsoli GB Advance.

Od czego zacząć by tu zacząć? EA zrobiło duży postęp w stosunku do poprzedniej części, poprawiając najbardziej widoczne błędy. Modele samochodów wreszcie wyglądają normalnie, bez zębów jak u ''dinozaura'' i różnie się prowadzą - jadąc takim Audi TT otoczenie śmiga strasznie szybko i łatwo zaliczyć dzwon w bandę/budynek. Nissan prowadzi się trochę wolniej, dzięki czemu nie rzuca nim na zakrętach i łatwiej jest go prowadzić. Ogólnie rzecz biorąc, sterowanie jest przyjemne i nie sprawia większych trudności. Tak jak wspomniałem wcześniej, wygląd samochodów jest bardzo ładny, widać dobrze spojlery, felgi. Kolory są stonowane i nie rażą po oczach. Jedyna rzecz, która zastanawia, to samochody uliczne wyglądające trochę "kartonowo". Ale nie ma się co dziwić, skoro pojazdy uczestniczące w wyścigu są odwzorowane bardzo dokładnie. Animacji nawet nie marzy się zwalniać - cały czas śmiga z prędkością 15-20 fpsów, dzięki czemu otoczenie "ucieka" w miarę szybko i płynnie.

Muzyka, która nam przygrywa, jest neutralna dla ucha i przyjemnie się jej słucha. Jest to jakiś rodzaj techno, bardzo lekkiego, w formie polifonii. Nie ma jednak co porównywać jej z dzwonkami telefonicznymi czy popiskiwaniem z innych gier, tutaj wszystko brzmi ładnie i płynnie. Można spokojnie pogłośnić naszego GB Advance na maksa.

Z menu głównego od razu przechodzimy do wyścigów, bez swobodnych przejażdżek po mieście znanych chociażby z wersji gry na PC. Muszę napomknąć, że jest ich tak dużo (Circuit, Drag, Drift, Bonus), że przejście gry nawet w trzy dni, jest niewykonalne. Każdy tryb to kilkanaście zadań do wykonania - od łatwych po bardzo trudne.

Tryb Circuit to po prostu zadanie polegające na wykonaniu kilku okrążeń danego toru, konkurując z kilkoma przeciwnikami. Naszym celem jest oczywiście zajęcie pierwszego miejsca.

Drag - to pojedynek po linii prostej, coś na wzór wyścigów na 1/4 mili. Chodzi tu o jak najlepsze przekładanie biegów pojazdu, aby osiągnąć dużą prędkość i dojechać do mety w jednym kawałku. Jakiekolwiek zderzenie jest równoznaczne z przegraną.

Tryb Drift to wyścigi po małym torze, zazwyczaj kwadratowym, polegające na ślizganiu się samochodem na zakrętach (stąd nazwa driftowanie) i nabijaniu jak największej ilości punktów, w celu zdobycia pierwszego miejsca.

Bonus polega na zabawie kilkoma dostępnymi mini-gierkami, w których liczy się refleks i zręczność. Przykładowa zabawa to "tuning" silnika, polegający na manewrowaniu kółkiem po niebieskim polu tak, aby nie najechało na czerwone. Nagrodą są dodatkowe, specjalne części do auta, niedostępne w trybie zwykłego zaliczania poszczególnych wyścigów.

Oprócz tego dochodzi masa części do tuningowania naszych aut - zaczynając na spojlerach i vinylach, a kończąc na silnikach z turbodoładowaniem. Ogólnie rzecz biorąc ciężko jest się przyczepić do czegokolwiek w tej grze.

Podsumowując, tytuł jest godny polecenia; zabija bezlitośnie poziomem grafiki i rozbudowania inne gry, np. beznadziejnego Ford Racing 3. Szczerze polecam, jeśli się nudzicie i szukacie dobrego racera na GB Advance, pomijając fantastycznego V-Rally 3. Jednak nie polecam odwrotnej kolejności - najpierw w V-Rally 3, ponieważ Need For Speed Underground 2 jest zauważalnie gorszy i widoczna będzie ewidentna dysproporcja sił.

Werdykt:


Na plus:
- Świetna oprawa wizualna, płynna animacja
- Bardzo ładne modele samochodów
- Duża liczba trybów zabawy - Circuit, Drag, Drift, Bonus
- Wygodne sterowanie
- Przyjemna muzyka
- Możliwości tuningu naszych ''czterech kółek''
- Multiplayer
Na minus:
- Brak licencjonowanych utworów muzycznych
- Deficyt otwartej struktury świata gry (free-roamingu)
- Samochody nie biorące udziału w wyścigu wyglądają trochę "kartonowo''










Grywalność: 9/10 | Miód po prostu, masa różnorodnych trybów, tuningowanie samochodów wciąga!
Grafika: 9/10 | Pełna grafika 3D na GB Advance, ładne modele samochodów i ich animacja
Dźwięk: 8+/10 | Muzyka jest przyjemna i zarazem neutralna, nie przeszkadza w grze


Need for Speed Underground 2 jest tytułem godnym polecenia; zabija bezlitośnie poziomem grafiki i rozbudowania inne gry, np. beznadziejnego Ford Racing 3. Szczerze polecam, jeśli się nudzicie i szukacie dobrego racera na GB Advance, pomijając fantastycznego V-Rally 3.



Screeny:



Katridż:





Powrót do poprzedniej strony

Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
                        
   
www.gbforever.pl | System: PHP-Fusion | Projekt graficzny oraz logo: Keitaro

Strona korzysta z plikow cookies (tzw. ciasteczka), aby ulatwic korzystanie z naszego serwisu oraz do celow statystycznych.
Jezeli nie blokujesz tych plikow, to zgadzasz sie na ich uzycie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Pamietaj, ze mozesz samodzielnie zarzadzac plikami cookies, zmieniajac ustawienia przegladarki.