Nawigacja
Strona główna
Forum
YouTube
Facebook
Grupa na Facebooku
O stronie
Zapraszamy!

Artykuły
GB Classic
GB Pocket
GB Light
GB Color
GB Advance
GBA SP
GB Micro
Polecamy
Jak rozpoznać oryginalny kartridż?

Wszystkie nietypowe rodzaje kartridży

Metroid Zero Mission

Castlevania Legends

GBA SP v2 vs GBA SP v1

GBA SP v2 Surf Blue

GB Micro Pink
Ostatnie komentarze
philipo
13/10/2021 11:05
https://youtu.be/8RuAKtb2too

Chaykin
20/04/2020 21:23
Świetna recenzja, miło się czytało. Dzięki Antari!

philipo
24/05/2019 10:17
Ale zaskoczenie ! Dzięki, bardzo ciekawy tekst ;-)

philipo
16/11/2018 21:14
Nie znałem tej maszynki, super ciekawy tekst.

GBM_Fan
21/03/2014 10:35
Naprawdę fajna recenzja, do tego okraszona świe...

stasiek19
18/02/2014 01:34
Zacna cegiełka

stasiek19
18/02/2014 01:33
W sumie najlepszy do grania po ciemku, ponieważ...

stasiek19
18/02/2014 01:32
Mam podobnego tylko że żółtego z przodu i niebi...

guzik
04/01/2014 20:26
kabelek kupuje się oddzielnie.

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
GB Advance & GBA SP & GB Micro | Recenzje gier | Sonic Advance


Producent / Wydawca: Dimps Sonic Team / Sega
Gatunek: Platformówka
Data Premiery:
- Japonia: 20.12.2001
- USA: 03.02.2002
- Europa: 08.03.2002
Tryby Gry: Singleplayer / Multiplayer
Maksymalna ilość graczy w trybie Multiplayer: 4
Strona domowa: Brak





Autor tekstu: Krupier




Treść:


Od kiedy Sega podjęła decyzję o tworzeniu swoich gier na wszystkie możliwe platformy, wiadomy był fakt, iż wkrótce ich maskotka zawita również na konsolę GB Advance. No i rzeczywiście, tak się stało.

Sonic Advance jest pierwszą platformówką Segi na konsoli GB Advance. Jak wypadła? Przeczytajcie dalej! Na początku należy zaznaczyć, że gry z udziałem niebieskiego jeża różnią się zasadniczo od innych pozycji z gatunku platformerów. Tutaj liczy się przede wszystkim prędkość i czas. W przeciwieństwie do Crasha, Spyro nie zbieramy tu wielu tokenów, gemów i innych typowo platformowych itemów. Jedynymi rzeczami, które kolekcjonujemy są pierścienie wyglądające niczym te, z kultowej trylogii Tolkiena "Władca Pierścieni". Pozwalają nam one przeżyć bliskie kontakty z przeciwnikiem, oraz dodają nieco punktów do końcowej rangi.

Jeśli chodzi o fabułę, niestety w grze nie uświadczymy wielkiej przygody typu ratowanie świata itd. Naszym jedynym celem jest pędzenie przed siebie dla samego pędzenia, zbierając przy tym jak najwięcej pierścieni, i uzyskiwanie jak najlepszego czasu. Ogromnym ukłonem w stronę fanów uniwersum Sonica jest umożliwienie nam wcielenia się (w każdym z poziomów) w jedną z czterech dostępnych postaci (Sonic, Tails, Knuckles oraz Amy Rose). Po każdych dwóch kolejnych levelach czekają na nas potyczki z bossami, którzy czasami potrafią przysporzyć nie lada problemu. Skoro mowa o poziomach, to trzeba zaznaczyć iż są one ogromne! Naprawdę, tak dużych i skomplikowanych leveli nie widziałem jeszcze w żadnej platformówce 2D na konsoli GB Advance. Wszędzie pełno jest ''przyspieszajek'', skoczni oraz ciekawych "broni" typu bariera ochronna lub szybsze buty. Levele składają się ponadto ze sporej liczby pięter, jest ich na każdym minimum pięć, tak więc spadając z jakiejś platformy możemy długo lecieć w dół, co niejako ukazuje olbrzymią wirtualną przestrzeń egzystującą w grze.

Jak na platformówkę przystało, w Sonic Advance levele są podzielone tematycznie. Mamy tu na przykład poziomy: zimowe ("zimówki" znajdują się w prawie każdej platformówce), plażowe, a nawet te przypominające wielki stół do pinballa, który jest połączeniem właśnie flipperów oraz motywów znanych z wesołego miasteczka. Naprawdę ciekawy patent, a jak znakomicie sprawdza się "w praniu"! Wyobraźcie sobie taką sytuację: biegniecie z góry z prędkością światła po torze, skaczecie, w powietrzu łapiecie się liny i zjeżdżacie na sam dół. Następnie odbijacie się od flippera tylko po to żeby złapać się za rurę i okręcać wokół niej tak, aby ta wraz z podestem zjechała niżej i wyrzuciła nas na kolejną jeszcze wyższą platformę, na której znajduje się następny przyspieszacz! Niesamowite, czyż nie? Uwierzcie mi, jeśli nie zahaczycie o jakiegoś przeciwnika, będziecie pomykać z doprawdy iście zawrotną prędkością. Należy dodać, że animacja przez cały czas nie zwalnia ani na moment!

Oprawa graficzna w grze Sonic Advance stoi na bardzo wysokim poziomie. Plansze są bardzo kolorowe i szczegółowe, z mnóstwem detali i mrugającymi dookoła światełkami i neonami (w miejscówce przypominającej stół pinballowy). Wszystko jest wykonane z taką precyzją i dokładnością, że aż się wierzyć nie chce, że gramy na konsoli GB Advance. Postacie są śliczne, kolorowe i dobrze animowane. Mam jedynie małe zastrzeżenie do designu dostępnych w grze ''szefów''. Są jacyś tacy... nijacy. Przyjdzie nam się zmierzyć np. z wielką sprężyną lub kulą a także kultowym Eggmanem. Kiepskie pomysły jak na mój gust, za wyjątkiem tego ostatniego, którego nie mogło przecież w zabraknąć w grze. Podobnie ma się sprawa wizualnej prezentacji poszczególnych bossów - mogliby być bardziej kolorowi, ponieważ większość z nich jest po prostu szara. Pomniejsi oponenci też nie są doskonali - są zbyt mali i czasami pędząc przed siebie nie zauważamy ich, co kończy się oczywiście kraksą. A może to celowy zabieg mający na celu podniesienie poziomu trudności o oczko w górę? Oceńcie sami.

Muzyka i efekty dźwiękowe są po prostu dobre - miłe dla ucha melodyjki przygrywają nam podczas różnych poziomów. Na levelach zimowych gra muzyka szybka i wesoła, a na stole do pinballa słyszymy coś a la techno. Efekty dźwiękowe również są dobre i wyraźne. Szkoda tylko, że bohaterowie i ich rywale nic nie mówią. Podniosłoby to jakość gry, jak i radość czerpaną z grania. Bo powiedzcie, czy nie jest miło usłyszeć charakterystyczny głos, swojego ulubionego, niebieskiego jeża podczas grania?

Czas podsumować to co rozważałem. Sonic Advance jest pozycją bardzo dobrą, a nawet świetną! Grywalność, obecna w owym tytule, jest niesamowita i nie pozwala nam się oderwać od konsolki nawet na minutę. Bieganie, skakanie i kombinowanie jak dotrzeć do końca levelu, to jest zdecydowanie to, co tygryski (a w tym przypadku jeże) lubią najbardziej. Również spora liczba dodatkowych opcji jak na przykład Time Trial przyciąga do ekranu i każe grać, grać i jeszcze raz grać! Idealny sposób na spotęgowanie czasu jaki spędzimy przed ekranem naszej konsolki. W przyszłości będzie można nawet połączyć się z konsolą Nintendo GameCube i wymienić dane pomiędzy dwoma grami, lecz na czym będzie to polegać, nie mam pojęcia, ponieważ nie posiadam owej konsoli ani odpowiedniej gry na nią.

Kończąc recenzję, jeszcze raz gorąco polecam Wam pozycję Sonic Advance na konsolę GB Advance, gwarantując, że spędzicie przy niej naprawdę długie godziny! Dowodem na to niech będę ja, człowiek, który do tej pory nigdy nie grał w niebieskiego jeża, a kiedy złapał w swoje łapska wersję na GB Advance, nie mógł się od niej oderwać, aż do napisów końcowych.

Werdykt:


Na plus:
- Ogromna grywalność, jeż w szczytowej formie
- Bardzo dopracowana oprawa graficzna
- Możliwość gry jedną z czterech dostępnych postaci
- Poczucie prędkości
- Mini-gierki (Chao Garden)
- Multiplayer dla czterech graczy
- Obecność opcji Time Trial
Na minus:
- Przeciętna oprawa dźwiękowa (brak kwestii mówionych w przypadku bohaterów i ich oponentów)
- Kiepski design bossów










Grywalność: 10/10 | Ogromna; szybkość i poczucie pędu przyciągną każdego
Grafika: 9/10 | Kolorowa, szczegółowa z mnóstwem detali, dopracowane poziomy
Dźwięk: 7/10 | Miłe dla ucha melodyjki, muzyka i dźwięki na dobrym poziomie


Sonic Advance jest pozycją bardzo dobrą, a nawet świetną! Grywalność, obecna w owym tytule, jest niesamowita i nie pozwala nam się oderwać od konsolki nawet na minutę. Bieganie, skakanie i kombinowanie jak dotrzeć do końca levelu, to jest zdecydowanie to, co tygryski (a w tym przypadku jeże) lubią najbardziej.



Screeny:



Katridż:





Powrót do poprzedniej strony

Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
                        
   
www.gbforever.pl | System: PHP-Fusion | Projekt graficzny oraz logo: Keitaro

Strona korzysta z plikow cookies (tzw. ciasteczka), aby ulatwic korzystanie z naszego serwisu oraz do celow statystycznych.
Jezeli nie blokujesz tych plikow, to zgadzasz sie na ich uzycie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Pamietaj, ze mozesz samodzielnie zarzadzac plikami cookies, zmieniajac ustawienia przegladarki.