Nawigacja
Strona główna
Forum
YouTube
Facebook
Grupa na Facebooku
O stronie
Zapraszamy!

Artykuły
GB Classic
GB Pocket
GB Light
GB Color
GB Advance
GBA SP
GB Micro
Polecamy
Jak rozpoznać oryginalny kartridż?

Wszystkie nietypowe rodzaje kartridży

Metroid Zero Mission

Castlevania Legends

GBA SP v2 vs GBA SP v1

GBA SP v2 Surf Blue

GB Micro Pink
Ostatnie komentarze
philipo
13/10/2021 11:05
https://youtu.be/8RuAKtb2too

Chaykin
20/04/2020 21:23
Świetna recenzja, miło się czytało. Dzięki Antari!

philipo
24/05/2019 10:17
Ale zaskoczenie ! Dzięki, bardzo ciekawy tekst ;-)

philipo
16/11/2018 21:14
Nie znałem tej maszynki, super ciekawy tekst.

GBM_Fan
21/03/2014 10:35
Naprawdę fajna recenzja, do tego okraszona świe...

stasiek19
18/02/2014 01:34
Zacna cegiełka

stasiek19
18/02/2014 01:33
W sumie najlepszy do grania po ciemku, ponieważ...

stasiek19
18/02/2014 01:32
Mam podobnego tylko że żółtego z przodu i niebi...

guzik
04/01/2014 20:26
kabelek kupuje się oddzielnie.

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
GB Advance & GBA SP & GB Micro | Recenzje gier | Spyro: Season of Ice


Producent / Wydawca: Digital Eclipse Software / Universal Interactive
Gatunek: Platformówka
Data Premiery:
- Japonia: 26.12.2002
- USA: 29.10.2001
- Europa: 16.11.2001
Tryby Gry: Singleplayer
Maksymalna ilość graczy w trybie Multiplayer: Nie dotyczy
Strona domowa: Brak





Autor tekstu: Krupier




Treść:


Smoczek Spyro jest bardzo dobrze znany zwłaszcza posiadaczom konsoli PlayStation. Kiedy na rynku pojawiła się nowa przenośna konsolka Nintendo o podtytule Advance, autorzy postanowili przenieść fioletowego smoka na mały ekranik tejże. Czy wyszło z tego coś dobrego?

Zacznijmy od fabuły. Spyro wraz z przyjaciółmi leżakowali sobie na plaży w najlepsze, gdy nagle jeden z nich zobaczył mały balonik zmierzający w ich kierunku. Jak się po chwili okazało do balonika była przyczepiona kartka z wiadomością. Autorem owej nietypowej pocztówki, była wróżka, która poprosiła Spyro o pomoc. Otóż, w świecie wróżek złe charaktery opanowały ziemię i pozamrażały je wszystkie w lodowych okowach. Pewnie już wiesz drogi graczu, co stanowić będzie twoje główne zadanie w tej grze. Tak jest! Jako smoczek Spyro musisz polecieć do krainy wróżek i uratować je wszystkie przed śmiercią, a także dowiedzieć kto stoi za tą całą złowieszczą intrygą!

Fabuła w grze Spyro: Season Of Ice prezentuje się dość mało oryginalnie. Najprościej mówiąc, jest to tradycyjna historia charakteryzująca gatunek platformówek - przemierzając kolejne światy musimy uratować przyjaciół i pokonać mniej lub bardziej wyszukanych wrogów. Nasza wędrówka obejmować będzie ponad dwadzieścia cudownie zaprojektowanych levelów. Należy zauważyć, że Spyro nie jest już tym smokiem do jakiego przyzwyczailiśmy się za czasów konsoli stacjonarnej Sony. Zmienił się kąt padania kamery (na GB Advance jest to rzut izometryczny) przez co rozgrywka staje się odrobinę utrudniona, zwłaszcza jeżeli chcemy przeskoczyć z jednej półki skalnej na drugą. Często niedokładnie ją widać i po skoku okazuje się, że teren, na który chcieliśmy się dostać znajduje się o wiele wyżej niż nam się wydawało. Sterowanie, przez ową konstrukcję kamery, również jest utrudnione. Rzut izometryczny sprawia wrażenie jakoby nasz fioletowy smok poruszał się w pełnym 3D, niestety sprawia to na początku spore problemy, które na szczęście da się w miarę szybko opanować. Najciężej wychodzi skakanie "w górę", ponieważ jak mówiłem trudno jest ocenić czy półka jest wyżej czy niżej - jest to zdecydowanie największa wada opisywanej gry.

Spyro jak na smoka przystało, nie tylko skacze - potrafi również szarżować, ziać ogniem, a nawet przez chwilkę unosić się w powietrzu dzięki swoim małym skrzydełkom. Na każdym levelu musimy odnaleźć zagubione wróżki, pozbierać wszystkie klejnoty, a także wykonywać różne zadania, które zazwyczaj polegają na spaleniu kilku przedmiotów poukrywanych gdzieś na danej planszy.

Tradycyjną wędrówkę ''na nogach'' przeplatają także poziomy, w których mamy możliwość kierowania małą ważką - Sparxem - odwiecznym kompanem Spyro. Kamera wówczas zmienia kąt nachylenia w taki sposób, iż widzimy owada ''z góry''. Warto odnotować także egzystencję miejscówek, pozbawionych twardego podłoża, w których szybujemy naszym fioletowym smokiem tuż nad ziemią i staramy się zestrzelić jak najwięcej latających oponentów (nietoperze, kosmici!). Owe poziomy ''latane'' toczą się już w pseudo 3D (mam na myśli wyłącznie perspektywę twój-wymiar imitującą) niczym w różnorakich racerach dostępnych na konsolę GB Advance. Opisywane wyżej mini-gierki idealnie urozmaicają klasyczną eksplorację ''nożną'', rozległych światów dostępnych w grze, co działa zdecydowanie na plus opisywanej pozycji.

Oprawa graficzna gry Spyro: Season of Ice, jest po prostu niesamowita! Piękna, kolorowa z mnóstwem szczegółów. Poziomy są wykonane z precyzją godną najlepszych mistrzów pędzla. Cieszą zwłaszcza drobne graficzne ''smaczki'' takie jak dywany leżące to tu, to tam, mieniące się różnokolorowo gemy, które musimy zbierać aby dostać się na dalsze poziomy - wszystko to wygląda po prostu cudowne. Dookoła poziomu otacza nas albo gorąca czerwona lawa, albo śliczne niebieskawe morze, bądź też przejrzyste chmury, zza których przedostają się złote promienie słońca.

Na poszczególnych planszach w tle, cały czas coś się dzieje. Na jednych wieje wiatr, na innych widać spadający śnieg. Przeciwnicy, również tryskają różnokolorową paletą barw, są wykonani z dbałością o najmniejsze detale, a ich animacja nie budzi żadnego sprzeciwu z mojej strony. Również postać samego smoczka Spyro jest jakby żywcem przeniesiona z PlayStation. Jego animacja jest wprost wyjęta z dzieła Isomaniac Games na konsolę stacjonarną Sony. Jedyną rysą na ogólnym wizerunku owego aspektu może stanowić ogień tryskający z paszczy naszego smoka, który jest odrobinkę za mały i ciężko jest nim trafić w obrany cel.

Muzyka towarzysząca nam podczas przygody jest zwyczajnie świetna. Wesołe melodyjki przygrywające nam na plaży, szybka i skoczna muzyka przygrywająca nam na poziomie wulkanicznym, to obrazki foniczne które na pewno zapamiętacie. Należy zaznaczyć, iż każdy level posiada osobny motyw muzyczny, odpowiedni do klimatu danego poziomu. Odgłosy wydawane przez postacie są bardzo dobre i nie można się do nich przyczepić. Co prawda, Spyro, ani nikt inny ze ''smoczej ekipy'' nie przemawia, ale za to przeciwnicy czasami wydadzą z siebie jakiś odgłos, co jest bardzo przyjemnym dodatkowym akcentem. Minusem jest tu znowu ogień, który raczej nie przypomina dźwięku buchającego podmuchu, a bardziej jakiś trzask. Ale na szczęście można szybko o tym zapomnieć, skupiając całą swoją uwagę na wspaniałej rozgrywce.

Pierwsze spotkanie smoczka Spyro z konsolą GB Advance, wypadło bardzo dobrze. Autorzy pokazali, że potrafią zrobić niesamowicie wciągającą grę, nawet na małym ekranie. Przyciągnęli graczy bajecznie kolorową grafiką i cudowną oprawą muzyczną. Udowodnili że potrafią przenieść ducha tej wspaniałej smoczej sagi na nowego handhelda Nintendo.

Spyro: Season Of Ice, jest grą naprawdę wciągającą i czasami bardzo trudną, ale na pewno nie frustrującą! Do platformówkowego ideału zabrakło niewiele, głównym problemem jest tutaj praca kamery, która czasami znacząco utrudnia sterowanie. Bez wątpienia jednak, Spyro: Season of Ice dołącza do grona najpiękniejszych platformówek na konsolę GB Advance, które są warte swojej ceny.

Werdykt:


Na plus:
- Wspaniałe efekty graficzne, design leveli
- 20 unikalnych tematycznie poziomów
- Świetna muzyka, dzwięki i odgłosy postaci
- Wysokie replayability
- Różnorodność rozgrywki (mini-gierki)
- Perfekcyjne przeniesienie gry z konsoli PlayStation na handhelda Nintendo
Na minus:
- Momentami przekłamania, związane z wyczuciem odległości (perspektywa rzutu izometrycznego)










Grywalność: 8/10 | Wciągająca platformówka pełną gębą, powrót smoczka Spyro!
Grafika: 10-/10 | Rewelacyjne 20 leveli o różnorodnej kolorystyce i strukturze
Dźwięk: 9/10 | Na bardzo przyzwoitym poziomie, cieszy dbałość o detale takie jak odgłosy postaci


Spyro: Season Of Ice, jest grą naprawdę wciągającą i czasami bardzo trudną, ale na pewno nie frustrującą! Do platformówkowego ideału zabrakło niewiele, głównym problemem jest tutaj praca kamery, która czasami znacząco utrudnia sterowanie.




Screeny:



Katridż:





Powrót do poprzedniej strony

Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
                        
   
www.gbforever.pl | System: PHP-Fusion | Projekt graficzny oraz logo: Keitaro

Strona korzysta z plikow cookies (tzw. ciasteczka), aby ulatwic korzystanie z naszego serwisu oraz do celow statystycznych.
Jezeli nie blokujesz tych plikow, to zgadzasz sie na ich uzycie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Pamietaj, ze mozesz samodzielnie zarzadzac plikami cookies, zmieniajac ustawienia przegladarki.