Nawigacja
Strona główna
Forum
Kanał YouTube
O stronie
Zapraszamy!

Artykuły
GB Classic
GB Pocket
GB Light
GB Color
GB Advance
GBA SP
GB Micro
Polecamy
Jak rozpoznać oryginalny kartridż?

Wszystkie nietypowe rodzaje kartridży

Metroid Zero Mission

Castlevania Legends

GBA SP v2 vs GBA SP v1

GBA SP v2 Surf Blue

GB Micro Pink
Ostatnie komentarze
philipo
24/05/2019 10:17
Ale zaskoczenie ! Dzięki, bardzo ciekawy tekst ;-)

philipo
16/11/2018 21:14
Nie znałem tej maszynki, super ciekawy tekst.

GBM_Fan
21/03/2014 10:35
Naprawdę fajna recenzja, do tego okraszona świe...

stasiek19
18/02/2014 01:34
Zacna cegiełka

stasiek19
18/02/2014 01:33
W sumie najlepszy do grania po ciemku, ponieważ...

stasiek19
18/02/2014 01:32
Mam podobnego tylko że żółtego z przodu i niebi...

guzik
04/01/2014 20:26
kabelek kupuje się oddzielnie.

szymon010203
02/01/2014 18:44
Śliczy micrus, ale i tak wolę classici.:)

Fixxxer1
10/12/2013 20:25
Zakupiłem sobie identyczny zestaw na ebay i po ...

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Artykuły | Programatory | Everdrive GB X7




Autor tekstu: Antari




Everdrive GB X7 - opis działania


Temat programatorów na konsole Game Boy przewija się na rynku od lat. W większości przypadków dyskusje centralizowały się wokół maszynek z rodziny GB Advance, gdzie ilość dostępnych urządzeń była spora. Wśród najpopularniejszych sprzętów tego typu warto wymienić choćby znane wszystkim Super Card miniSD (obecnie microSD) lub EZ Flash IV. Co jednak w przypadku konsolek GB Color i GB Classic? Można pokusić się o stwierdzenie, że temat Flash-Cartów był za ich życia zbyt daleko wysuniętą w przyszłość ideą. W latach 90 nadal królowały pirackie "składanki", sprzedawane na bazarach przez polskich i zagranicznych "biznesmenów". Występowały w wielu wariantach i nikomu nawet nie śniło się o sprzęcie, na który sami mogliby wgrywać homebrew i kopie zapasowe gier. Za czasów panowania DMG, Nintendo wydało w Kraju Kwitnącej Wiśni oficjalny programator o nazwie GB Memory Cartridge (DMG-MMSA-JPN), na który można było wgrywać oficjalne ROM'y, sprzedawane w specjalnych punktach na terenie Japonii. Koncept zdecydowanie wyprzedzał swoje czasy i był namiastką gier w wersjach elektronicznych, które dziś dobrze znamy.

Kliknij w celu zobaczenia zdjęć w większej rozdzielczości


Wracając jednak do tematu nagrywarek nieoficjalnych - istniała możliwość odpalenia popularniejszych tytułów z konsol GB Color i Classic na programatorach dedykowanych GB Advance za pomocą emulatora o nazwie Goomba i Goomba Color. Aplikacja pozostawia jednak sporo do życzenia w kwestii kompatybilności jak i dostępnych opcji. W przypadku prostych, popularniejszych gier działa dobrze, ale gdy spróbujemy odpalić tytuły hi-endowe może się okazać, że coś się wysypie. Należy pamiętać, że Goomba to jednak tylko emulator, a nie hardware jak w przypadku Flash-Cartów.

Do najpopularniejszych programatorów dedykowanych konsolom GB Color i Classic należały:

- Smartboy cart
- Smart Card 64M (nadal dystrybuowany w niektórych miejscach)
- Drag'n'derp
- Everdrive GB (X3, X5 i X7)
- BennWenn ElCheapo SD 2.2

Tytułem wprowadzenia i nie wgłębiając się zbytnio w szczegóły - gry na konsolach GB Color i GB Classic korzystały z tzw. mapperów. Były to specjalne chipy o nazwie MBC (Memory Bank Controllers) montowane w kartridżach. Występowały 4 rodzaje najpopularniejszych mapperów: MBC1, MBC2, MBC3 i MBC5.

Pierwsze przebłyski w temacie nieoficjalnych programatorów na GB Classic i GB Color pojawiły się na rynku w okolicach roku 2009, gdy za sprawą chińskiej firmy na rynek trafiło urządzenie o nazwie Smartboy Cart. Nagrywarka miała wbudowane 32 megabity pamięci flash (oraz 1 megabit RAM) i podłączana była do komputera przez USB za pomocą specjalnego adaptera, do którego wkładaliśmy kartridż. W swojej konstrukcji przypominał on ten zastosowany w Smart Cardzie na GB Advance. Do zestawu dołączana była także płyta ze sterownikami. Co ciekawe, możliwe było także kopiowanie danych z oryginalnych kartridży i wrzucanie ich do komputera w formie backupów. Dzięki zamontowanej baterii, istniała także opcja korzystania z funkcji RTC.

Rewizyta owego sprzętu przyszła w miarę szybko. Już w 2010 roku za pośrednictwem hongkońskiej firmy EMS Production Ltd. Na rynek wypuszczony został sprzęt o nazwie Smart Card 64M. Po dokładny opis tego sprzętu odsyłam do stosownego artykułu. Urządzenie umożliwiało wgrywanie od 1 do kilku gier na pamięć wewnętrzną (64 megabity pamięci flash, czyli 2 razy więcej niż Smartboy) bezpośrednio przez kabel USB bez użycia adaptera. Przez pewien okres wydawało się to logicznym posunięciem, gdyż ceny konkurencyjnych rozwiązań jak np. karty miniSD/microSD były drogie. Przenosząc się jednak niemal 10 lat w przód do czasów współczesnych - sytuacja uległa diametralnej zmianie. W sprzętach obsługiwanych za pomocą USB zaczęły się pojawiać problemy z konfiguracją sterowników na nowszych systemach operacyjnych, a ceny kart poszły znacząco w dół. Obecnie istnieją co prawda tymczasowe fixy na kompatybilność sprzętu z Windowsem, ale rozwiązanie to dalekie jest od docelowego.

W 2011 roku ukazało się jeszcze 1 urządzenie tego typu o nazwie Drag'n'derp. Programator jest ulepszonym w wielu kwestiach konceptem tego zastosowanego w Smart Card 64M, przeznaczonym głównie dla twórców muzyki na Game Boy'u za pomocą aplikacji homebrew LSDJ. Nadal mamy tu do czynienia z połączeniem przez USB, jednakże sprzęt nie wymaga sterowników i zachowuje się jak zwykły nośnik pamięci Flash np. pendrive. Jak sama nazwa wskazuje - po prostu przenosimy i upuszczamy pliki na kartę. Największą wadą jest jednak niewielka ilość pamięci ROM - zaledwie 24 megabity (3mbyte), co umożliwiało wrzucenie na kartę praktycznie 1 gry. Programator posiadał 1mbit / 128kbyte pamięci RAM. Dodatkowo kompatybilność mapperów obejmowała jedynie gry posiadające MBC5 i niektóre z MBC1.

Prawdziwa rewolucja nadeszła dopiero w 2014 roku wraz z wypuszczeniem sprzętu o nazwie Everdrive GB przez ukraińskiego producenta o pseudonimie KRIKzz. Urządzenie było powiewem świeżego powietrza w temacie programatorów nieoficjalnych. Przede wszystkim nareszcie zapewniono wsparcie dla kart microSD do 32GB, co bez problemu pozwalało zamknąć całą bibliotekę gier na GB Color i GB Classic na 1 kartridżu (maksymalna wielkość jednego ROM'a to 8 megabitów). Ponadto sprzęt cechowała niemal perfekcyjna kompatybilność obejmująca mappery MBC1, MBC2, MBC3 i MBC5. Możliwe było także przechowywanie zapisów stanu gry dla różnych pozycji jednocześnie. Do pełnego szczęścia brakowało jedynie funkcji RTC (Real Time Clock). Jedyną, bolesną dla naszego portfela wadą tego programatora była jego dość wysoka cena - 88$. Z uwagi na owy fakt, KRIKzz w okolicach 2017 roku postanowił rozpocząć prace nad nową linią produktów o podtytule Everdrive X, która miała celować w różne progi cenowe uzależnione od dostępnych opcji. Począwszy od 2018 roku do dziś, na rynku koegzystują następujące wersje sprzętu:

- Everdrive GB X3
- Everdrive GB X5
- Everdrive GB X7


Wszystkie z nich cechują się identycznymi parametrami i kompatybilnością z mapperami. Wersja X7 to prawdziwy "Mercedes" wśród programatorów na GB Classic i GB Color oraz Święty Graal przenośnego retro gamingu. Wyeliminowane zostały w nim wszelkie wady poprzedników, a cała konstrukcja cechuje się wysoką jakością wykonania komponentów. Kartridż posiada funkcje RTC (Real Time Clock), a przez implementację koszyczka z baterią wymiana odbywa się bez konieczności lutowania. Dodatkowo innowacją jest znana z różnej maści emulatorów funkcja kreowania Save State'ów poprzez wciśnięcie guzika znajdującego się z tyłu kartridża. Z kolei normalne zapisywanie stanu gry odbywa się w naturalny sposób, jak w oryginalnej grze. X3 to najbardziej podstawowa, budżetowa wersja sprzętu. Nie posiada ani RTC ani Save State'ów. Aby wykonać zapis stanu gry należało dokonać resetu i powrócić do menu za pomocą guzika rozlokowanego z tyłu kartridża. Wersja X5 z kolei, umożliwia wykonywanie zapisu stanu gry bez rebootu do menu, jednakże brakuje w niej RTC i Save State'ów.

Za wersję X3 zapłacimy około 59$, za X5 89$ a X7 oszałamiające 129$. Jeżeli nie zależy nam na funkcji RTC (obsługiwanej de facto tylko w kilku seriach np. Pokemon), wypada rozważyć zakup tańszej wersji, gdyż to nadal rewelacyjnej jakości sprzęty, a różnica cenowa jest dość znaczna.

Warto dodać także, że istnieje interesująca alternatywa dla hegemonii Everdrive'a w postaci produktu o nazwie ElCheapo SD autorstwa Amerykanina o pseudonimie BennVenn, wydanego w okolicach roku 2016. Była to dość czytelna aluzja do ceny Everdrive'a, która w oczach wielu osób była dość mocno "przesadzona". Pierwsza wersja 1.5/6 była solidnie okrojona, posiadała jedynie wsparcie dla ROM'ów o wielkości do 1Mbyte oraz standardowe 128kbytes na Save RAM. Jednakże jak za swoją cenę oferowała podobne funkcje do produktu KRIKzza - obsługa kart microSD, możliwość upgrade'owania firmware'u, szybkie wczytywanie gier i dość wysoką kompatybilność (MBC1, MBC3, MBC5). A wszystko to w cenie 30$. W najnowszej wersji ElCheapoSD v2.2, które premierę miała w okolicach późnego 2018 roku, jeszcze bardziej zbliżono się do flagowych produktów Everdrive'a - obsługa ROM'ów o wielkości do 4mbytes, 128kbytes na Save RAM, niższe zużycie energii, obsługa kart do 32GB SDHC i wsparcie dla mapperów MBC1, MBC2, MBC3, MBC5. Ponadto dodano możliwość wykonywania Save State'ów w większości gier (nie wszystkich), jednakże nie w wielu pozycjach jednocześnie. Jedyną funkcją jakiej brakuje to RTC, lecz za cenę 45$, ElCheapoSD v2.2 stanowi naprawdę konkretną alternatywę dla Everdrive'a GB X5.

Wracając jednak do bohatera poniższego artykułu - Everdrive'a GB X7. Producent zapewnia fantastyczne wsparcie techniczne, a na rynek są wypuszczane kolejne rewizyty sprzętu oraz nowe wersje OS, które upgrade'ujemy wrzucając pliki na kartę. Jak dotąd ukazały się następujące wersje Everdrive GB X7 - Rev A, B i C. W wersji B naprawione zostały problemy z kompatybilnością na konsoli GB Pocket. W opisywanym artykule przyjrzymy się najnowszej dostępnej na rynku wersji Rev C, która premierę miała 20.02.2018 r. Poniżej parametry sprzętu wprost ze strony producenta.

- Maksymalna wielkość ROM'a z grą: 8MByte
- Maksymalna wielkość SAVE RAM: 128KByte
- Opcja tworzenia Save State'ów i wchodzenia w specjalne menu w dowolnym momencie w grze
- Funkcja RTC (Real Time Clock). Niektóre serie gier np. Pokemon posiadały opcję rejestrowania czasu gry. Ponadto kartridż pozwala zapamiętywać różne ustawienia w wielu pozycjach jednocześnie. Innymi słowy możliwe jest granie równolegle w kilka tytułów z funkcją RTC i zapisywanie odmiennych wartości wedle własnego uznania.
- Bateria wykorzystywana do RTC to CR1220
- Błyskawiczne wczytywanie gier
- Niskie zużycie energii
- Wysokiej jakości 4-warstwowe PCB
- Wbudowana funkcja kodów Game Genie
- Funkcja błyskawicznego powrotu do menu programatora bez konieczności resetu konsoli
- Zapisywanie stanu gry oraz Save State'ów w postaci plików umożliwiających backup na komputer
- Wsparcie mapperów: MBC1, MBC2, MBC3, MBC5
- Obsługa kart pamięci: SDHC/SDXC
- Kompatybilność z wszystkimi systemami uruchamiającymi gry na GB Classic i GB Color (w tym także Super Game Boy)
- System operacyjny wspiera strukturę organizacji do 1000 plików na folder


Konfiguracja sprzętu i pierwsze podłączenie


Wraz z zakupem programatora warto zaopatrzyć się w kartę pamięci microSD. Wedle zapewnień producenta nie ma ograniczenia odnośnie pojemności (a więc można użyć nawet kart 2TB), lecz moim zdaniem kupowanie większej karty aniżeli 16-32GB jest bezcelowe. Cała biblioteka tytułów na GB Classic i Color nie powinna zająć więcej aniżeli 4GB. Resztę przestrzeni możemy przeznaczyć np. na pliki z muzyką wygenerowane przy pomocy LSDJ.

Warto zaznaczyć aby przed rozpoczęciem operacji zadbać o naładowanie baterii konsoli, gdyż rozładowanie w trakcie wygrywania OS może spowodować błędy.

Przed użyciem kartę należy sformatować, najlepiej narzędziem systemowym Windows. Ważne aby ustawić system plików w formacie FAT32 oraz rozmiar jednostki alokacji 32KB. Następnie należy pobrać oprogramowanie ze strony producenta (link), wypakować zawartość i wgrać pliki w folderze GBCSYS na kartę pamięci. W folderze będzie się znajdował plik GBCOS.BIN, który po pierwszym odpaleniu konsoli utworzy strukturę folderów i wgra potrzebne oprogramowanie na Flash-Cart.

Kartę należy włożyć do programatora w sposób pokazany na zdjęciu powyżej.


Struktura plików w folderze GBCSYS po prawidłowej instalacji powinna wyglądać w następujący sposób.



Folder CHEATS zawiera kody Game Genie. Dla szybszego wprowadzania kodów można przygotować je wcześniej na komputerze w formacie .txt i umieścić w folderze.

Dwie najważniejsze lokalizacje w tym folderze, z których będziecie korzystać bardzo często to SAVE i SNAP. W SAVE znajdziecie wszystkie naturalne zapisy stanu gry w formacie .srm oraz osobne zapisy funkcji RTC (Real Time Clock) dla każdej pozycji, która z niej korzysta w formacie .rtc. W folderze SNAP z kolei znajdziecie Save State'y w formacie .sav z poszczególnych pozycji, w których wykonaliście je manualnie klikając przycisk SYS w górnej części kartridża. Wystarczy zgrać pliki z obu folderów, aby zabezpieczyć się przed ewentualną utratą danych.




W następnym kroku możemy już wgrać obrazy gier w postaci ROM'ów (format .gb i .gbc) na kartę pamięci. Ważne aby je wrzucać bezpośrednio do katalogu głównego na kartę, a nie do folderu GBCSYS, który przechowuje pliki systemowe. Dla własnego bezpieczeństwa polecam włączenie opcji w menu Everdrive'a, która umożliwia ukrycie folderu GBCSYS w widoku menu konsoli (informacje gdzie znajduje się taka opcja znajdziecie w dalszej części artykułu).

Update'owanie oprogramowania przebiega w analogiczny sposób. Pobieramy nową wersję OS ze strony producenta i wklejamy ją do katalogu głównego na karcie pamięci, nadpisując folder GBCSYS.

Przed przystąpieniem do gry warto również ustawić RTC (Real Time Clock) w menu konsoli. Jest to jedna z pierwszych rzeczy jakie powinniśmy zrobić po odpaleniu Everdrive'a, nawet jeżeli nie planujemy korzystać z gier z RTC, gdyż pozwala to na zamieszczanie informacji o dacie np. w przypadku Save'ów i Save State'ów. Opis gdzie znajduje się owa funkcja znajdziecie w dalszej części artykułu.

Ekran menu programatora z konsoli oraz obsługa dostępnych opcji


Poniżej przykład jak prezentuje się struktura katalogów po odpaleniu programatora. Po menu poruszamy się klawiszami strzałek (prawy - lewy to przełączanie się między katalogami, a góra - dół wybór określonej pozycji z listy) oraz A (akceptacja wyboru) i B (cofnięcie się do poprzedniego katalogu). SELECT pozwala na wejście do opcji programatora.


Wygląd plików z grami z menu głównego.


Po wybraniu pliku z grą, naszym oczom ukaże się następujące menu:



Select and Start to zwyczajne odpalenie gry przez załadowanie jej do pamięci Flash-Carta.

Select Only pozwala załadować grę do pamięci Flash-Carta bez odpalania jej. Opcja przydaje się jedynie w przypadku gdy kończymy rozgrywkę, cofamy się do menu głównego i wybieramy inną pozycję, w którą chcemy zagrać np. następnego dnia. Wówczas po odpaleniu konsoli wystarczy wcisnąć klawisz START aby błyskawicznie wczytać załadowaną wcześniej grę.

Cheats pozwala wgrać do wybranej gry 16 kodów Game Genie, które są przechowywane przez Flash-Cart w pamięci podręcznej. Jednocześnie możemy przechowywać 16 kodów do różnych gier w jednej, współdzielonej bazie.



Rom Info wyświetla informacje na temat ROM'a z grą, który wybraliśmy.

Wygląd ekranu z informacjami na temat wybranego ROM'a.


Mapper wyświetla informacje na temat użytego mappera w danym ROM'ie (MBC1, MBC2, MBC3, MBC5). Ponadto wyświetlane są także informacje na temat wielkości ROMu, RAMu, systemu na jaki dedykowana jest gra. SGB wyświetla informacje na temat kompatybilności z Super Game Boy'em, a RTC informacje czy gra korzysta z funkcji Real Time Clock.

Po wciśnięciu klawisza SELECT w menu głównym przechodzimy do opcji samego programatora. Wygląd menu możemy zobaczyć poniżej:


Wygląd menu po wejściu w Options.


Options wyświetla możliwości konfiguracji niektórych funkcji funkcji Everdrive'a. Mamy tutaj możliwość włączenia lub wyłączenia kodów Game Genie, zamienienia kolejności klawiszy A i B, ukrycia folderu GBCSYS z widoku menu konsoli (ważne!) oraz włączenia lub wyłączenia przycisku SYS (w górnej części programatora, odpowiedzialnego za Save State'y i powrót do menu konsoli).

Recently Played - umożliwia wybranie gry w którą uprzednio graliśmy.

Random Game - wybiera losową pozycję z pakietu dostępnych na programatorze ROM'ów.

Cheats wyświetla aktualnie wgraną bazę 16 kodów Game Genie.

Device Info wyświetla informacje o indywidualne dla tego modelu Everdrive'a takie jak: typ kartridża (w tym przypadku ED-GB-X7), wersja oprogramowania, FPGa, typ systemu na jakim odpalamy nagrywarkę (w tym przypadku GB Classic), datę i czas potrzebny na złożenie programatora oraz inne wartości.



Diagnostics pozwala na przeprowadzenie diagnostyki karta i wykazanie ewentualnych błędów.

Setup RTC w tym menu ustawimy zegar konsoli (Real Time Clock).



About jest ostatnią opcją dostępną z menu. Znajdziemy tu informacje na temat twórcy owego urządzenia, możliwości kontaktu w celu wsparcia technicznego oraz krótką instrukcję poruszania się po menu konsoli.



Przydatne kombinacje klawiszy


Klawisz START - błyskawicznie wczytuje ostatnio używaną grę.

Klawisze START+SELECT+A+B - soft reset w niektórych grach np. serii Pokemon bez konieczności powracania do menu lub ponownego uruchamiania konsoli.

Guzik SYS znajdujący się w górnej części kartridża (należy wcisnąć cały kartridż) - wykonanie Save State'u, wczytanie Save State'u lub powrót do menu programatora bez konieczności resetowania konsoli.


Kompatybilność


Wszystkie testowane przeze mnie gry wykorzystujące najpopularniejsze mappery MBC1, MBC2, MBC3 i MBC5 odpalały bez zarzutu i spowolnień. Zarówno popularne, o prostej budowie graficznej (Super Mario Land, Tetris, Donkey Kong Land, The Legend of Zelda: Link's Awakening, Pokemon Silver/Gold) jak i hi-endowe, wyciskając ostatnie soki z konsol (Shantae, Wario Land 3, Dragon Warrior III, Warlocked, Pokemon Crystal Version). Wedle zapewnień producenta mamy tu do czynienia z 99% kompatybilnością całej biblioteki GB Classic i GB Color.

Pozostały 1% (lub mniej) stanowi dosłownie kilka gier wydanych na innych mapperach. Mowa tu o HuC1, HuC3, TAMA5, MBC6, MBC7, których próba uruchomienia na programatorze kończy się niepowodzeniem. W przypadku HuC1 udało mi się co prawda uruchomić kilka z nich (np. japońską wersję Pocket Bomberman) ale w grze pojawiały się glitche graficzne w menu. Moim zdaniem nie jest to wielka wada, ponieważ tytuły te są raczej przeciętne i jest ich naprawdę niewiele (Chousoku Spinner, Daikaiju Monogatari - The Miracle of the Zone 1 & 2, Nectaris GB, Pocket Bomberman JPN, Pokemon Card GB JPN, Super B-Daman: Fighting Phoenix, Robopon, Robot Ponkottsu: Sun, Star, Moon and Comic Bom Bom Special Version, Pocket Family / Pocket Family GB2, Game de Hakken!! Tamagotchi - Osutchi to Mesutchi i Net de Get: Minigame @ 100). Szkoda jedynie serii Robopon wydanej na mapperach HuC3. Użytkownikom Everdrive'a GB X7 niestety nie będzie dane w nią zagrać. Z kolei gier wydanych z mapperami MBC7 (Kirby Tilt 'n' Tumble oraz Command Master) nie uruchomimy z uwagi na brak wbudowanego czujnika wychyleń, na którym bazowało sterowanie w ww. grach.

Co ciekawe Everdrive GB X7 rewelacyjnie wypada także w kwestii hacków, nieoficjalnych translacji i homebrew. Wszystkie z testowanych homebrew np. LSDJ i translacji (Another Bible, Game Boy Wars Turbo, The Frog for Whom the Bell Tolls, Gargoyle's Quest II: The Demon Darkness) odpalały bez najmniejszych problemów. Próbie poddałem nawet wytwory chińskiej myśli technicznej czyli Super SLG (Fire Emblem na GB Color) i Terrifying 9/11. Test ku mojemu zaskoczeniu wypadł pomyślnie. Dodatkowo we wszystkich grach jakie przyszło mi testować, które korzystają z funkcji RTC (Keitai Denjuu Telefang - Power/Speed Version, Pokemon Silver/Gold/Crystal, Harvest Moon GB) działała ona wprost idealnie.


Podsumowanie


Kilka lat po ekspansji smartfonów z ekranami dotykowymi wielu ludzi przepowiadało odejście wielu osób ze sceny retro. No bo dlaczego ktoś miałby nadal grać na starym, niepozbawionym wad sprzęcie, gdy może odpalić niemal każdą grę na komórce przez aplikacje z emulatorem w "super" jakości? Szybko się jednak okazało, że taka gra nie niesie ze sobą emocji towarzyszących obcowaniu z realnym sprzętem. Nie wspominając o tym, że jakość obrazu pozostawia wiele do życzenia dla osób, które wychowały się na konsolach GB. Tego po prostu nie da się odwzorować najlepszym emulatorem na ekranie 4K z miliardem cali. Z myślą o ludziach wyznających owe pryncypia powstały sprzęty pokroju Everdrive GB X7. Urządzenie, które potrafi w doskonały sposób odtworzyć emocje jakie towarzyszyły grze wiele lat temu, wraz z masą benefitów, dopasowanych do czasów współczesnych.

Możliwość wykonania kopii zapasowej Save'ów z gier, używania Save State'ów w grach korzystających wyłącznie z systemu Passwordów oraz spróbowania swych sił w translacjach, hackach i bogatej bibliotece pozycji homebrew, to moim zdaniem powody uzasadniające dość wysoki koszt zakupu tego programatora. Użycie komponentów o jakości porównywalnej z tej wykorzystanej przez Nintendo w swoich fabrycznych produktach gwarantuje długość użytkowania. Świetne wsparcie developera pozwala mieć nadzieje na niezawodność programatora przez wiele lat. Everdrive GB X7 to ostateczna i kompletna wersja Flash-Carta obsługującego gry na konsole GB Color i GB Classic. Jedną wadą, nad którą można by trochę popracować to odrobinę zbyt wysoki koszt zakupu. Ufam, że w przyszłości na skutek obniżenia kosztów produkcji autor coś w tej materii wymyśli. Wszystkich zainteresowanych zachęcam jednak do spróbowania, gdyż jest to naprawdę kawał porządnego sprzętu.

W razie jakichkolwiek wątpliwości co do czytelności artykułu oraz pytań dotyczących technicznej strony owego zagadnienia, proszę o wyrażanie swojej opinii w sekcji ''komentarze''.


Galeria sprzętu



























Powrót do poprzedniej strony

Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
                        
   
www.gbforever.pl | System: PHP-Fusion | Projekt graficzny oraz logo: Keitaro

Strona korzysta z plikow cookies (tzw. ciasteczka), aby ulatwic korzystanie z naszego serwisu oraz do celow statystycznych.
Jezeli nie blokujesz tych plikow, to zgadzasz sie na ich uzycie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Pamietaj, ze mozesz samodzielnie zarzadzac plikami cookies, zmieniajac ustawienia przegladarki.